Firma Hakkında

fabrika

Tamamı yerli sermaye ile Akşehir’de kurulan Başak Gıda, ilk ürünü olan pirinç unu üretimine 1969 yılında başladı. Başak Pirinç Unu, Türkiye’nin ilk TSE belgeli pirinç unudur.

Yıllar içerisinde nişasta, pasta yardımcıları, puding çeşitleri, krem şanti çeşitleri, toz tatlılar, hazır çorbalar, baharat karışımları ve toz sıcak içecekler ile ürün portföyü genişledi.

Ürün çeşitliliğinin yanı sıra dağıtım kanalını da geliştiren Başak Gıda, merkez Akşehir olmak üzere Adana, İstanbul, İzmir ve Ankara’da kendi lojistik depolarını açarak, tüm Türkiye’ye hizmet verebilecek sistemini kurdu.  

1997 yılında yeni fabrikaya geçen ve Avrupa standartlarındaki üretimine burada devam eden BAŞAK Gıda, yine aynı yıl dünyanın en büyük gıda fuarlarından Anuga Gıda Fuarına katılarak ilk kez Avrupa pazarına açıldı. 

1998 yılında mevcut organizasyonlarına Almanya’da kurduğu şirket de eklendi. Almanya ile başlayan ihracat, başta İngiltere, Fransa, Belçika, Avusturya, Hollanda olmak üzere tüm Avrupa’da devam etmektedir. Avrupa dağıtım organizasyonunu Türkiye’dekine benzer şekilde kendi dağıtım araç ve personeli ile yapılmaktadır. Şu anda Fransa’da bir Almanya’da üç adet depo ile ve diğer ülkelerde bayiler kanalı ile toplam 42 ülkeye ihracat yapılmaktadır.

2004 yılında ISO 9001 Belgesini ve 2007 yılında ISO 22000 Belgesini ilk denetimde alabilme başarısını gösterdi. Yine aynı 2004 yılında yurt dışında yeni pazarlara giren Başak Gıda, Amerika Birleşik Devletleri’ne de ürünlerini satmaya başladı. Ayrıca İspanya’nın en büyük marketler zinciri El-Corte’nin, İspanya Büyükelçiliğimizin de desteği ile düzenlediği Türk günlerine Sütlaç, Keşkül, Sakızlı Muhallebi, Türk Kahvesi gibi ürünlerle katıldı.

2017 yılında ülkemizde ve dünyada sayılı firmaların sahip olduğu FSSC 22000 Kalite Belgesini de ilk denetimde alabilme başarısını göstererek ürün kalitesinin en üst seviyede olduğunu bir kez daha göstermiş oldu.

Dönem dönem nice krizler atlatan Türkiye’miz ekonomisinde krizlerden etkilenmeden hedeflerine ve yatırımlarına devam eden Başak Gıda ulusal zincirlerden-köy bakkalına kadar ulaştığı hiç bir kuruluşu hizmetsiz bırakmayarak, gerçek büyük marka olmanın çok daha farklı özellikleri de bünyesinde barındırması gerektiğini bir kez daha gösterdi. Kriz dönemlerinde bile yatırımlarını kesmeyerek ülke istihdamına katkıda bulunmaya devam etti.

Başak Gıda A.Ş. 1969’dan günümüze kendini her dönem geliştirerek, firma çizgisini kaybetmeden yoluna devam etmektedir. Her bir ürünü ambalaj özelliklerinden, hammaddesine kadar çok uzun ve titiz araştırma sonucu tüketiciye ulaştırdı; bundan sonra da aynı hassasiyetle yoluna devam edecek.

alt-logo-seffat